Wednesday, February 26, 2014

Ayam sembelih halal atau tidak - wajib anda tahu

Keratan 4 urat pada leher ayam perlu diputuskan!

Yang menjadi tanda tanya tanpa nuqtah ialah mana-mana operasi di rumah-rumah sembelihan ada sahaja yang tak kena walau pun penyembelihnya ada tauliah. Kebanyakan Tokeh adalah orang Cina dan perkerja banyak orang Bangladesh, Indonesia dan orang Kashmir. Hanya segelintir orang Melayu. Maka banyaklah penyelewengan berlaku. Adakalanya ayam tak sempat mati telah bertindih dan mati sebab bertindih bukan mati kerana sembelihan.

Ada pula ayam yang uratnya tak putus habis, maka jadilah BANGKAI, namun ramai yang orang tak prihatin di mana mereka beli ayam, maka mereka makan bangkailah.

Lihat urat marikh’ contoh ayam yang tak putus habis ini



Ini pulak ayam cucuk, tapi pelanggannya restoran Melayu dan pembuat sate


Ini pula tempat yang sama, penyembelih Islam dari Indonesia, dia cucuk tengok ayam macam Cina, terus campak ayam yang masih hidup dalam air supaya cepat mati ada yang tak cucuk langsung, hidup-hidup dia masukkan dalam air supaya mati cepat dan diprosesnya.



Nampak tak yang putih itu ayam hidup dan itik (hidup2 dibenam dalam tangki ini) Kemudian dia celur dan proses. Bila kami Tanya kenapa buat gitu, katanya Cina (Tokeh) suruh buat dan cepat sikit. Nilah yang kita dok makan hari-hari mungkin. Dia keluarkan (tengkok ayam tiada bekas sembelihpun)




--> Halalkah Ayam Yang Anda Beli & Makan?

--> Adakah Anda Pasti Ia Disembelih Dengan Betul?

--> Mahukah Anda Dapatkan Stok Ayam Fresh Yang Baru Disembelih?
Kami menawarkan perkhidmatan menghantar ayam fresh baru sembelih terus ke rumah anda (sekitar Lembah Klang).

Untuk tempahan sila SMS kod "AYAMFRESH" ke 0189147212

No comments:

Post a Comment